Works

Nullam vitae erat justo. Nam auctor malesuada ante. In a nisi vel dolor dignissim vehicula. Sed congue ligula lacus, ut hendrerit nisi sagittis in.

Met liefde geĆÆmporteerd en onderhouden.

Starbucks Coffee, of Setarbak Kopi.
Innovatief zijn ze niet echt. Een naam zoals deze verbasteren zodat het grappig is, kan nog wel. Maar uw business concept kopiƫren, daar zijn ze niet sterk in.

De jeugd is zo verslaafd is aan spelletjes en social media op de mobiele telefoon.

Zodra het begint te regenen, dan komen de jongens met hun paraplu aangerend vanuit de nabijgelegen kampungs. Zij bieden dan hun paraplu aan, ten koste van hunzelf. Zo verdienen zij een zakcentje bij als u van de deur van de Mall naar de taxi wilt lopen.

Indonesische dansers tijdens Chinees Nieuwjaar.
In Indonesiƫ zijn veel Chinezen erg actief en succesvol in de Indonesische zakenmarkt.

Spectaculair ontwikkelende onroerend goed markt. Echter moeilijk om daar als buitenlands investeerder een aandeel in te krijgen.

Bij een groeiend welvaartsniveau komt reizen automatisch op het verlanglijstje terecht.

Stunt met prijzen, en de Indonesiƫrs zijn er als de kippen bij.

Zijn dit de originele merken?
Polo € 13,50

Op dit moment voldoende ruimte beschikbaar voor de startende ondernemer.

Indonesiƫ had in het recente verleden de infrastructuur verwaarloosd. De ontwikkeling van de infrastructuur (weg, water, rail en overige) staat nu boven aan op de agenda van de president en provinciale overheden.
Dit ‘Mass Rapid Transport’ project is recentelijk opgestart en is hard nodig om de druk van het wegennet te verlichten in de hoofdstad.

Ook in Indonesiƫ is top-pastry verkrijgbaar.

Op het eiland Java zijn ze begonnen met de aanleg van een hogesnelheidslijn van Jakarta naar Bandung.

Nederlandse stijl restaurant, maar aangepast aan de Indonesische smaak. Buitenlandse restaurant stijlen doen het over het algemeen goed in de moderne steden.

Persoonlijk contact is ook in de banken wereld het startpunt. Qua automatisering op de achtergrond moet het bankwezen nog een inhaalslag maken.

Alcohol is helaas net zo duur als in Nederland.

Treinreizen tussen grote steden is een avontuur en heel goedkoop.

Een taxi is in de grote steden het geijkte vervoersmiddel voor een Westerling. Gelukkig zeer betaalbaar.

1000 Euro is ongeveer 152 briefjes
van 100.000 IDR.
Twee veelgebruikte afkortingen:
IDR = Indonesian Rupiah, Rp = Rupiah.

Horeca kent veel verschillende vormen. U kunt al eten vinden bij de straatverkopers vanaf ongeveer 65 cent. Dit is voor Westerlingen niet altijd even geschikt. Er zijn al goede lunches vanaf ca 2 euro.

Toerisme is sterk groeiend in Indonesiƫ. De overheid zet flink in op het ontwikkelen van de industrie, op de geijkte plaatsen als Bali, maar ook daarbuiten zijn fantastische mogelijkheden voor ontwikkeling en vermaak.

Menukaart bij de kapper: een knipbeurt kan tussen de 5 en 7 euro zijn.
Maar het kan ook voor 65 cent. Echter niet aan te raden šŸ˜‰

Als eigenaar van Indo-Succes woon ik in Jakarta in een Penthouse voor de prijs van een studentenkamer in Amsterdam.

Medio Mei-Juni 2016 kost een liter (gelijkwaardig aan Euro 95) ca 49 Eurocent.

Indonesiƫ is net zo breed als America.
Dus er is behoefte aan een vliegtuig industrie.
De low-cost carriers zijn verantwoordelijk voor de spectaculaire groei van het aantal vluchten. Inmiddels een belangrijke economische drijfveer. Vliegen is nu bereikbaar voor een heel groot publiek en heeft sterk bijgedragen aan de recente spectaculaire economische.
Batik Air is overigen de premium versie van Lion Air.

Slimme marketing, producten en activiteiten gelinkt aan een hype. Papa houdt van StarWars en zal zeker komen. Mama koopt dan wel een leuk cadeautje toch voor de kids?

Facebook en andere Social Media boomt hier als geen ander.
Jakarta, de meeste tweets ter wereld!

Een voorbeeld van een Westers product dat mateloos populair is, de scooter. En dan met name de Italiaanse Vespa.

Bij deze economische groei hoort natuurlijk ook andere sociale ontwikkelingen.

Het aantal mobiele telefoons in IndonesiĆ« is – geloof het of niet – ca. 237 miljoen stuks, op een bevolking van 260 miljoen.
Mobiele telefoons is mega business. Indonesiƫrs hebben vaak 2, soms meer, telefoons.

Paket Ekstra Hemat Rp. 27.727 = € 1,80
Fast food is big business in Indonesiƫ.
Omzet KFC 350 miljoen US Dollar.

Creatief toch – lekker pizza’s leren bakken op je verjaardagsfeestje !

Er is voldoende ruimte voor creatieve ideeƫn. Een voorbeeld is deze Kiddy Cuts, een franchise, voornamelijk in de grotere malls waar de kappers speciaal opgeleid zijn om kinderen te knippen.

Heel veel jeugd betekent voor financiƫle instellingen een langdurige klant relatie.

Starbucks is er natuurlijk!

7-eleven supermarket, wat Indo-Succes betreft nog veel ruimte voor andere goede spelers.

Mobiele telefoons is mega business. Indonesiƫrs hebben vaak 2, soms meer, telefoons.

Trixie – Nieuwe parfum keten met zeer moderne on-Indonesische uitstraling.

Natuurlijk zijn zij aanwezig op deze mega-markt.

High-end furniture en kunst op Bali.

Weer een nieuwe Hype in de shoppingcentra van Jakarta en andere grote steden. Frozen Yogurt. Het meeste is geĆÆmporteerd, aangezien de werkelijke zuivel industrie in IndonesiĆ« eigenlijk van onvoldoende kwaliteit is.

Sinds 2012 is H&M ook actief in Indonesiƫ.
Never to late to start.

Top fashion designers zijn er als de kippen bij.

Indonesians love exclusive brands. Zelfs al is het nog zo buiten handbereik voor het overgrote deel. Er is zeker een significante groep die zich wel deze welvaart kan veroorloven.

Nam quis nisl a enim placerat adipiscing et non tortor. Morbi eleifend arcu pretium ipsum dictum dictum.

Etiam sed lectus lectus. Nam bibendum fringilla justo at gravida. Mauris neque tellus, tempor id mauris in, fringilla tincidunt quam. Aenean tincidunt molestie convallis.

Aliquam porta, tellus quis cursus egestas, purus nisl vehicula nisi, eu congue erat diam nec purus. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis.

Vivamus ut ullamcorper nisl. Maecenas facilisis, eros sed vehicula tristique, turpis eros feugiat lorem, quis ornare lorem odio sit amet ligula. Etiam varius, elit.

Battle Lines
CGI Project

Nunc vel semper felis, sed blandit diam. Pellentesque auctor non magna congue interdum. Nulla neque mauris, rutrum non blandit quis, pellentesque sit amet augue.

Pellentesque ut orci vel mauris euismod vehicula eget id nulla. Nam dapibus eleifend aliquam. Donec tempus vel orci nec mollis. Cras adipiscing non turpis.

Suspendisse aliquet varius massa, eu laoreet nibh vestibulum et. Donec varius quis lacus non pharetra. Curabitur non nunc gravida neque pellentesque dictum. Duis eleifend.

Nullam quis mi a lorem iaculis congue a sit amet dui. Mauris mattis, lacus a dictum feugiat, augue dui cursus velit, varius scelerisque lacus.

Integer a pellentesque justo, quis imperdiet augue. In sagittis id nisi at vulputate. Integer auctor dui eu ligula tempor congue. Mauris at risus ipsum.

Morbi mattis augue vel dui rhoncus accumsan. Praesent quis rutrum tortor. Duis sit amet rhoncus enim. Nam iaculis blandit nisi in ultrices. Ut sollicitudin.

Quisque quis mauris ultricies, volutpat sem ac, consectetur odio. Donec nec elit ac dui imperdiet egestas. Praesent nisi felis, pellentesque nec dui ut, lobortis.